TOP 6 moich ulubionych powieści



Witajcie kochani 😊 Niestety ostatnio nie mam zbyt wiele czasu na czytanie czy pisanie, ale dziś udało mi się wygospodarować chwilkę. Postanowiłam napisać dość luźny post, pokrótce omawiając moje ulubione powieści. Jeśli jesteście ciekawi, to zapraszam do lektury!

1. "Opowieści z Narnii" - C. S. Lewis


"Opowieści z Narnii" to seria, którą dostałam od rodziców na Gwiazdkę już dobrych kilka lat temu. Pochłonęłam ją dosłownie w kilka dni i to tak naprawdę od niej rozpoczęła się moja przygoda z fantastyką. Uwielbiam wszystkie tomy, a ekranizacje obejrzałam po kilka razy. Z pewnością jeszcze nie raz wrócę do Narnii.

2. "Igrzyska śmierci" - Suzanne Collins


Seria, z którą całkowicie przypadkowo zapoznałam się w gimnazjum. Sięgnęłam po pierwszy tom chyba dlatego, że kojarzyłam tytuł i zaintrygował mnie opis. Przepadłam całkowicie. Jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju dystopie, to ta jest zdecydowanie moją ulubioną. Aż mi wstyd, że nie mam jej jeszcze na półce, ale mam nadzieję, że w końcu ulegnie to zmianie. Jeśli jeszcze nie znacie tej serii (czy to jest w ogóle możliwe?), to naprawdę polecam ♥

3. "Dary anioła" - Cassandra Clare


Ach ten świat Nocnych Łowców... Zakochałam się w nim i kocham do dziś. Z książkami pani Clare mam już tak, że wybaczam im wszelkie niedociągnięcia. Muszę Wam się przyznać, że "Dary Anioła" czytałam tak dawno, że niewiele z nich pamiętam... Trzeba to nadrobić! Jeśli chodzi o serial, to zapoznałam się z pierwszym sezonem po czym... odpuściłam, bo niestety nie przypadł mi do gustu. A szkoda  😞

4. "Diabelskie maszyny" - Cassandra Clare


Czy muszę jeszcze coś dodawać? Kolejna seria Cassandry Clare w tym zestawieniu. Chyba podoba mi się ona jeszcze bardziej niż "Dary anioła" ze względu na cudowny, magiczny klimat wiktoriańskiego Londynu. A wszystkiego dopełniają absolutnie genialni bohaterowie ♥

5. "Złodziejka książek" - Markus Zusak


Zwykle nie czytam powieści historycznych. Jednak ta okazała się być po prostu niesamowita. Wyróżnia ją już to, że narratorem jest nie kto inny jak... Śmierć. Śmierć, która zbiera swoje żniwo podczas drugiej wojny światowej. Pewnego dnia dostrzega małą Liesel. Od tego momentu śledzimy losy dziewczynki oczami Śmierci, będąc świadkami jej dorastania w niemieckiej rodzinie oraz kradzieży książek i nauki czytania. Polecam, polecam, polecam! ♥

6. "Szóstka Wron" - Leigh Bardugo


Dla jasności, mam na myśli oba tomy dylogii 😉 Świetna seria fantastyczna, która dostarczyła mi wiele emocji na długie godziny ♥ Ma w sobie to, co kocham najbardziej: wartką, ciekawą akcję i wspaniałych bohaterów. Bardziej szczegółowo rozpisałam się już kiedyś na blogu, więc zapraszam serdecznie 😊

Dajcie znać, jakie są Wasze ulubione książki? Czytaliście te, o których napisałam?
Buziaki! ;*


Komentarze