Na dobry początek, czyli TMI Book Tag

A oto i mój pierwszy post! Jednak na razie nie będzie to żadna recenzja, ale tag. Tag, bo.. tagi są fajne! Pomyślałam, że na dobry początek warto zacząć od czegoś lekkiego i pozwalającego określić bliżej moje czytelnicze gusta. Więc bez zbędnego przedłużania: poniżej przedstawiam Wam 47 pytań i odpowiedzi.



1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Pierwszą postacią, która przychodzi mi do głowy, jest Isabelle Lightwood z serii "Dary anioła" Cassandry Clare.

2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
A żeby to było jedno... Ostatnie to Rhysand z "Dworu cierni i róż" <3

3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Tak, miałam jeden taki przypadek. Chodzi o Tamlina, również z "Dworu cierni i róż"

4. Największa książka na twojej półce?
"Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa"

5. Najcięższa książka na twojej półce?
Również "Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa"

6. Masz jakieś książkowe plakaty?
Nie

7. Masz jakąś książkową biżuterię?
Niestety na razie nie.

8. Książkowa para, której kibicujesz?
Dorian i Manon z serii "Szklany tron"

9. Ulubiona seria książek?
Mam ich kilka: Szklany tron, Dwór cierni i róż, Igrzyska śmierci, Dary anioła, Diabelskie maszyny, Niezgodna oraz Opowieści z Narnii (do tej ostatniej mam duży sentyment :) )

10. Ulubiony soundtrack z ekranizacji książki?
Nigdy się nad tym nie zastanawiałam, ale bardzo podoba mi się soundtrack z filmu "Gwiazd naszych wina"

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
Może to dziwne, ale.. Nie posiadam takiej książki. Zwykle odpowiada mi zakończenie i myślę, że rozwijanie "na siłę" danej historii nie miałoby większego sensu.

12. Ulubiona powieść jednotomowa?
"Złodziejka książek" autorstwa Markusa Zusaka

13. Od kiedy czytasz?
Od momentu, kiedy tylko nauczyłam się tej (jakże wspaniałej!) umiejętności. Kiedy nie umiałam jeszcze czytać, robili to za mnie moi rodzice, więc książki towarzyszą mi już od wczesnego dzieciństwa.

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Ravenclaw!

15. Czego szukasz w książce?
Sięgając po książkę, mam nadzieję, że jej fabuła na dobre mnie pochłonie, a bohaterowie na długo zagoszczą w moim serduszku. Jeśli chodzi o resztę, wszystko zależy od tego, na jaki typ lektury akurat mam ochotę.

16. Ulubiony cytat?
Aktualnie jest to cytat z powieści "Cień wiatru" autorstwa Carlosa Ruiza Zafóna:
"Przeznaczenie zazwyczaj czeka tuż za rogiem. Jakby było kieszonkowcem, dziwką, albo sprzedawcą losów na loterię: to jego najczęstsze wcielenia. Do drzwi naszego domu nigdy nie zapuka: trzeba za nim ruszyć"

17. Ulubiona okładka?



18. Akcja vs romans?
Najlepiej połączenie obu, ale jeśli już mam wybierać, stawiam na akcję.

19. Gdzie idziesz, kiedy w książce są smutne momenty?
Nigdzie nie idę; zależnie od sytuacji albo po prostu czytam dalej z lekkim przygnębieniem, albo robię sobie przerwę i słucham smutnych piosenek oraz zwierzam się mojej Parabatai.

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
Wszystko zależy od tego ile mam czasu, jak długa jest dana książka i na ile mnie pochłonie. Zazwyczaj jest to jakieś kilka dni.

21. Ile trwa twój "kac książkowy"?
Średnio kilka dni.

22. Najmniej lubiana książka?
"Krzyżacy"... Jest to chyba również jedyna książka, której nigdy nie skończyłam, ale kto wie, może kiedyś jeszcze się do niej przekonam...

23. Co zachęca cię do polubienia postaci?
Pewność siebie i poczucie humoru.

24. Co cię odrzuca w postaci?
Wieczne niezdecydowanie, brak ciekawego przedstawienia danej postaci przez autora.

25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Ponieważ pomyślałam: "A dlaczego miałabym tego nie zrobić?" Kocham czytać książki i wypowiadać się na ich temat, a prowadząc bloga mogę to robić i dzielić się z innymi ludźmi moją pasją. :)

26. Straszna książka?
Nie znam takiej naprawdę strasznej.. Do tej pory jeszcze nie zdecydowałam się na sięgnięcie po jakiś horror.

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
Bardzo rzadko zdarza mi się płakać przy książkach. Ostatnim razem chyba podczas czytania "Złodziejki książek"

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
"Imperium burz"- piąty tom "Szklanego tronu"

29. Ulubiony tytuł?
"Nigdziebądź" <3

30. Ostatnio przeczytana książka?
"Przygody Sherlocka Holmesa"

31. Co teraz czytasz?
"Zostań, jeśli kochasz" - Gayle Forman

32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
"Pamiętnik"

33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?
Halt ze "Zwiadowców"

34. Autor, z którym chcesz porozmawiać?
Sarah J Maas

35. Ulubione jedzenie do czytania?
Słodycze! Jakiekolwiek :)

36. Książkowy świat, w którym chciałabyś żyć?
Hogwart. Wciąż czekam na swój list...

37. Świat książkowy, w którym nie chciałabyś żyć?
Zdecydowanie Panem ("Igrzyska śmierci")

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Sekundę temu

39. Dziwne sposoby obrażania użyte w książkach?
" – Tyle się dzieje, a ty martwisz się o łasicę?
– Nie nazywaj go tak. Wcale nie wygląda jak łasica.
– Masz rację. Spotkałem w życiu parę atrakcyjnych łasic. On raczej przypomina szczura."
~Miasto kości

40. Czy tworzysz jakieś swoje własne teksty?
Nie

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Różdżka

42. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Trybuny...

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.
Beyonce- "I was here" ---> "Imperium burz"
Imagine Dragons- "Dream"---> "Dwór mgieł i furii"

44. Ulubiony podryw na książkę?
Nie posiadam

45. Użyłaś go kiedyś?
Nie

46. Ile masz książek?
56

47. Kogo tagujesz?
Każdego, kto ma ochotę robić ten tag :)






Komentarze